torstaina, elokuuta 30, 2007

Eikä siinä vielä kaikki!

Jos armollinen lukija vielä kaipaa lisävakuutusta lastenkirjastotyön hauskuudesta, innostavuudesta ja vaihtelevuudesta edellisen postauksen jälkeen, tässä tulee:



Otetaan käsinukke. Kirjoitetaan kanssabloggaajan kommenttilootaan viesti ja tutustutaan. Soitetaan Hervannan lastenneuvolaan. Selitetään puhelinvaihteelle, että halutaan lainata huonetta käsinuken rokottamiseen. Kuunnellaan naurua ja onnitellaan itseä, ettei saatu luuria korvaan. Selitetään neuvolan pomolle, että tarvitaan huonetta kissan rokottamiseen. Siis elottoman. Siis nuken. Sovitaan kanssabloggarin kanssa treffit. Minut tunnistaa elottomasta kissasta.

Selitetään johtajalle, että myöhästyn iltavuorosta, koska kuvaan kissaa piikitettävänä bloggarin kanssa. Selitetään uudelleen. Pakataan kissa kassiin, johon se ei mahdu, ja kävellään coolin näköisenä käsinukkea kantaen kotiin. Sitä pitää kantaa nätisti, huutavat ekaluokkalaiset koulun pihalta.

http://www.tampere.fi/kirjasto/kissa/ammneuvo.htm

Hyvä juttu tuli, Kirjatti on rokotettu ja kuulemma lääkäripelkoisten lasten kesyttäjät saivat nähdä jutun. Toivottavasti on apua. Kiitos kaikille osallistujille.

"Jokainen päivä on erilainen..."

13 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaa, että teit kirjastokissan kanssa näin valloittavan teon! Tämä sivu menee talteen, jotta voin sitä näyttää lapsille. Voi kun tällainen olisi keksitty silloin, kun minä olin pieni pelokas rokotettava : )

Kaura kirjoitti...

Toi on mun gradumateriaalia! :)

antitäti kirjoitti...

Auringonkukkametsä: Kirjatti on seikkaillut muissakin ammateissa, kuten puheopettajana, palomiehenä, kirjastoautokuskina ja taiteilijana. Tekijöinä kaikki Kirjatin ylläpitoon osallistuvat kunnat. Tämä on minusta ollut mukavimpia juttuja tehdä, ja lopputulokset ovat olleet loistavia!

Kaura: Juu, ajattelinkin sua neuvolassa :). Geemateriaalia täällä vaan pukataan sulle lisää, ettei analysoitava loppuisi!

Anonyymi kirjoitti...

Minä olen tietenkin ollut jo noita ja prinsessa ja kohta mä tapaan the 69 eyes -bändin muusikon, joka jakaa meidän lukupassipalkinnot (vihertykää!). No, olen minä ollut myös nukketeatterin lammas ja muutama muukin hahmo flunssasta ja kuumeesta huolimatta sekä harrastanut töissä neulahuovutusta ja rakentanut runoteltan ja useitakin satumaita. Mutta täytyy myöntää, että lelukissaa en vielä ole rokottanut.:-))
Jos väittää, että kirjastotyö on tylsää, metsään menee!

Anonyymi kirjoitti...

Hauskalta näyttää :)

Mutta koska elääkin pitää, käyttehän allekirjoittamassa palkka-adressin osoitteessa http://kirjastoseura.kaapeli.fi/etusivu/seura/adressi

Jenni kirjoitti...

Tää oli NIIIIIIIIN liikkis. Terveydenhoitajalla ei muuten pidä kuvasarjassa pokka:D

laurar kirjoitti...

Hih..

antitäti kirjoitti...

Mervi: Kateutta!! Mä olen tosi huono järjestämään mitään tapahtumia, ja jäisin telttaan jumiin ihan satavarmasti... Saisinkohan Michael Monroen jakamaan meille jotain palkintoja :). Tai ehkä Johnny Deppkin kävisi...

Erikoiskirjastovirkailija: Kiitos linkistä. Kissanruokarahoja tienaamaan, siis.

Jenni: Mutta tosi hyvin piti ottaen huomioon tilanteen :). Ehkä helpoin rokotettava kuitenkin, huolimatta pakaralihasten puuteesta.

Laura: Kiitti vielä!

Terhi kirjoitti...

Päivän piristys! :0) Tätä minä sanon luovuudeksi!

Anonyymi kirjoitti...

Ihana juttu!!! :-D

Kaisa kirjoitti...

Mä haluan teille töihin!!

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos tästä jutusta! Piristi suuresti muuten tylsää iltapäivähetkeä käsikirjastossa. Tosin oli vähän vaikea olla räjähtämättä nauruun, oli niin hauskasti kuvailtu :)

antitäti kirjoitti...

Kiitos kaikille kiitoksista :)!

Kirjatti-kissaa tekevät siis melkein kaikki PIKI-kunnat, ja kaikki meistä ovat tehneet ammattijuttuja kissan kanssa. Niitä löytyy lisää Kirjatin sivuilta.